MOKKULA UBUNTUUN?

Jari Rahkonen jari.rahkonen at pp1.inet.fi
Ti Joulu 28 10:16:40 GMT 2010

Hei,

Eipä tuo Sonera eroa mitenkään porukasta. Tärkeintä on löytää
operaattori, jonka mobiiliverkko toimii hyvin omalla käyttöalueella ja
jonka tarjoama mokkula on Ubuntun kanssa yhteensopiva. Tuo kahden viikon
maksuton palautusoikeus tekee kokeiluista suhteellisen riskittömiä. Itse
verkon asennus ei ole monimutkaista, ja onnistuu vaikkapa sen
Saunalahden ohjeistuksen mukaisesti.

Raimo tosin puhuu asiaa; mokkula ei vastaa kiinteää yhteyttä edes hyvänä
päivänä. Kärsivällisyyttä tarvitaan usein jo ihan surffatessa, vaikka
yhteyden nopeus olisi nimellisesti useitakin megabittejä sekunnissa. Ja
ainakin täällä pikkukaupungissa yhteyden katkeilu on jatkuvaa
operaattorista riippumatta. Mutta halpaahan se on.

- Jari