MOKKULA UBUNTUUN?

Marita Peltokorpi marita.peltokorpi at dnainternet.net
Ti Joulu 28 09:03:01 GMT 2010

Hei
Osaako kukaan neuvoa tumpeloa "mummoa", joka haluaisi tietokoneeseensa
mokkulan (eli selvitä halvemmalla kuukausimaksulla, kuin nykyinen
laajakaista). Markkinoivat mokkuloita 12 - 15 €:n kuukausimaksuilla, kun
minä maksan omasta laajakaistastani 31 €/kk.
Olen tutkinut netissä erilaisia vaihtoehtoja, mutta en löydä sopivaa.
Keskustelupalstoilla jotkut väittävät, että Ubuntussa ei toimi mokkula
ja jotkut taas väittävät että toimii. DNA:n sivulla väitettiin, että
pitää olla Windows. Kuka tietää, mikä mokkula toimii vai toimiiko
mikään? Elisa väittää, että toimii jossakin versiossa ja jossakin
lisäasennuksilla.
Asuuko Loviisassa ketään, joka tuntee Ubuntun ja voisi antaa hyviä
neuvoja ja saada tukea mokkulan hankinnassa?
t. Marita
p.s. Toivoisin vastauksissa selvää suomen kieltä, sillä tietokonekieli
on minulle täyttä "hepreaa". Juuri tästä syystä nämä laitehanikinnat on
niin hankalia.