videoeditointia

Päivi Knuutinen paivi.knuutinen at opaasi.fi
Ke toukokuu 21 07:09:56 BST 2008

Hei!

Minun pitäisi editoida videotiedostoa, jonka tarkenne on VOB. Olen
yrittänyt avata sitä GOPchop-ohjelmalla, mutta tiedosto ei aukea. Onko
video väärässä tiedostomuodossa tuohon ohjelmaan vai onko käyttäjä niin
pösilö, ettei saa edes tiedostoa auki GOPchopilla muusta tekemisestä
puhumattakaan? Ohjelma lähtee ikäänkuin avaamaan VOB-tiedostoa, mutta
kun "building GOB table" on "latautunut", sulkeutuu ohjelma kokonaan.

Jos tuo ohjelma on epäsopiva videotiedostojeni käsittelyyn (Sonyn
Handycam DVD-kamera tallentaa tuossa muodossa), mitä ehdotatte tehtäväksi?

Olen kohtuullisen tuore Ubuntun käyttäjä, joten tässä riittää
opettelemista.

Päivi