SMTP/POP

Roland Mueller roland.em0001 at googlemail.com
Ke Maalis 12 13:40:00 GMT 2008

Moi,

minulla on nyt vain ne kaksi maileä. Eli voi olla, että seuraavat perusasiat
olivat jo käsiteltyä. Sorry, jos tämä on FAQ ...

   - gmail vaattii, että ensin IMAP on kytketty päälle. Ainakin silloin,
   kun itse olien tehnyt asetusta, jouduin vaihtaa gmailin web-liitymän kielen
   konfauksen aikana englanniksi:
   - http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=77695
      - Enabling IMAP

      You can retrieve your Gmail messages with a client or device
      that supports IMAP, like Microsoft Outlook or Apple Mail.

      To enable IMAP in your Gmail account:
      - Log in to your Gmail account.
      - Click *Settings* at the top of any Gmail page.
      - Click *Forwarding and POP/IMAP*.
      - Select *Enable IMAP*.
      - Configure your IMAP
client<http://../support/bin/answer.py?answer=75726>*
      and click *Save Changes*.
      -
      -
      - Toinen tärkeä seikka on, että gmail toimii VAIN IMAP:n ja
   SMTP:n SSL- eli TLS-varianttien kanssa:
      - http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=77662
      -
      - eli:
      - IMAP:
         - imap.gmail.com ja kun valitset SSL:n "Security
         Settings":n alla, portti tulee 993:ksi
      - POP
         - smtp.gmail.com, "Security settings": on TLS, ja portti
         tulee 587:ksi

Terveisin,
Roland