you tube:n videot

Ari Torhamo ari.torhamo at saunalahti.fi
Ti Helmi 12 18:26:01 GMT 2008

Hei taas!

ti, 2008-02-12 kello 18:04 +0100, jarmo halonen kirjoitti:
> Hei vaan foorumilaiset ois taas vähän probleemia,you tube meinaa
> tökkiä ihan kunnolla.video lähtee käynnistymään mutta mutta sitten se
> vaan tökkää ja lyö samalla koko koneen jumiin että kone on startattava
> uudelleen.asennukset on tehty wiki kirjan ohjeen mukaan
> l.ubuntu-restricted-extras,java,flash ja mplayer,osto dvd:t näkyy ja
> kuuluu oikein hyvin.

Youtube yleisesti ottaen kyllä toimii Ubuntussa hyvin, mutta joillakin
käyttäjillä on ollut ongelmia, tavallisesti kai Flashiin liittyen.
Helppo asia ihan ensimmäiseksi olisi koittaa asentaa Flash uudestaan:

1. Mene Järjestelmä -> Ylläpito -> Synaptic (kirjoita salasana).
2. Synapticissa paina ensin työkalurivin painiketta "Päivitä", ja sen
jälkeen kun päivitys on valmis, painiketta "Etsi".
3. Kirjoita hakukenttään "flashplugin-nonfree" (ilman lainausmerkkejä)
ja napsauta "Etsi".
4. Napsauta hakutulosta hiiren kakkosnäppäimellä ja valitse "Merkitse
asennettavaksi uudestaan".
5. Paina työkaluriviltä painiketta "Toteuta"
6. Käynnistä selain uudestaan ja kokeile toimiiko Youtube.

Jos ylläoleva ei auta, niin muistutapa minua mikä Ubuntuversio sinulla
onkaan käytössä. Onko se viimeisin vakaa versio, eli 7.10 "Gutsy
Gibbon"?

> vielä yks kysymys kun ohjelma käskee ladata jonkin liitännäisen ja sen
> tekee ja tallentaa koneelle niin onko tämä vielä erikseen haettava ja
> liitettävä jotenki vai löytääkö kone sen ja hoitelee loput?näihin jos
> sais vähän valaistusta niin eiköhän se siitä taas.kiitoksia ja
> kuulemisiin terv.jampales

Jos liitännäisen lataaminen näyttää käynnistyvän (etenemispalkii näkyy),
eikä tule mitään virheilmoitusta, niin silloin liitännäinen on
asentunut. Lataaminen ja asentaminen tapahtuvat saumattomasti
peräjälkeen, eikä mitään lisätoimenpiteitä normaalisti tarvita.

T: Ari Torhamo