Firefox takkuaa

Asmo Koskinen asmo.koskinen at arkki.info
Ti Helmi 5 10:53:57 GMT 2008

Risto Hyvarinen kirjoitti:
> Linux on ihan hyvä systeemi, jos ei a)
> pelaa, (lukuun ottamatta tietenkin niitä muutamia pelejä, jotka näyttävät
> aivan C64:n aikaisilta), b) käsittele kamerasta tuotettuja RAW-digikuvia ja
> c) katsele DVD-elokuvia.

Minulla on tässä samassa pöytäkoneessa vaikkapa MythTV, Ubuntu Studio ja
LTSP, kaikki rt-kernelillä. En taida ostaa tuota.

En tosiaan pelaa, mutta olen kokeillut muutamia 3D-pelejä edelleen tässä
samassa pöytäkoneessa. Vaikkapa OpenArena ja Nexuiz. Kyllä noillakin saa
aivot narikkaan ihan kivasti.

Kun koneessa on tarpeeksi vääntöä, niin 3D/Multimedia toimii kyllä.

Noista RAW-kuvista Itselläni ei ole sellaista kameraa, että voisin
asiasta mitään varmaa sanoa, mutta käsittääkseni RAW-kuvat voi tuoda
Linuxiin. Rawstudion sivulla on vain lähdekoodi, joka kääntynee varsin
helposti ohjelmaksi. Deb-pakettikin näköjään löytyy. Vesionumerokin
(0.7) kertonee vakaasta kehityksestä.

http://rawstudio.org/
http://www.getdeb.net/release.php?id=2009

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.