Ubuntu 13-vuotiaalla

Ari Torhamo ari.torhamo at gmail.com
Ke Joulu 24 00:29:01 GMT 2008

ke, 2008-12-24 kello 00:46 +0200, Eetu Piki kirjoitti:
> Iltaa! Kuten otsikosta voitte arvata, olen ihan oikeasti 13-vuotias
> poika. Olen ollut tietokoneiden kanssa tekemisissä jo monta vuotta,
> mutta vasta tänä vuonna olen tutustunut Ubuntuun. Ubuntu on aivan mainio
> ja mukava käyttöjärjestelmä.

Iltaa (tai melkein jo huomenta)!

On hienoa huomata, miten eri ikäisiä ihmisiä on Ubuntun käyttäjänä. Kun
itse olin kolmetoista, ainoa tietokone josta olin kuullut oli Aku
Ankassa. Nimensä mukaisesti se oli kone, joka tiesi vastauksen kaikkiin
kysymyksiin :-)

> Asennus sujui mainiosti ja osiointikin (jätin XP:n rinnalle) onnistui.
> Eihän tuota Windowsin rotkaletta kauaa sitten katseltukaan. Alustin
> Windows-osiostani Mediaosion Ubuntuun.
>
> Ubuntu on majaillut IBM Thinkpad T41:ssäni jo muutaman kuukauden.
> Ubuntuun ei todellakaan ole vaikea päästä sisälle.
> Perusohjelmat ovat valmiina, yhteys Huawei e220:aa käyttäen oli aivan
> naurettavan helppoa. Kaikki on ollut helpompaa kuin osasin kuvitellakaan.
>

> Njaa, en tiedä sitten saako tänne kirjoitella tälläista "elämänkertaa",
> mutta sinne meni kuitenkin.

Minusta ainakin oli mukava lukea kokemuksistasi. Ja tosiaan, kyllä
"helppo" on yksi ensimmäisistä sanoista, joka Ubuntusta tulee mieleen.

> Erroritonta joulua! T: Eetu Piki

"Erroritonta joulua!" - no tuo oli hyvä :-) sitä samaa sinulle!

Terveisin

Ari Torhamo