noteedit

janne.jokitalo at dnainternet.net janne.jokitalo at dnainternet.net
Ke Marras 18 09:40:59 BST 2006

On Wed, 18 Oct 2006 11:13:45 +0300
  Eino Verkkoniemi <eiwi at kolumbus.fi> wrote:
> Latasin synapticista Noteeditin uudelleen ja sitten
>komennot kelpasivat.

HIenoa!

> Asmon ohjeilla uname -a antoi
>vastauksen: Linux Ubuntu 2.6.15-27-386  #1PREEMPT Sat Sep
>16 01:51:59 UTC 2006 i686 GNU/Linux.

Ok, Asmo vastailee siis eteenpäin oman agendansa mukaan.
:)

>Polkujen listaus näyttää
>samaa kuin Jaskallakin.

Jep, mutta kuten alussa sanoitkin, uudelleen asennus
palautti ohjelman paikoilleen, joten eipä näillä
polkuasetuksilla väliä enää ole.

>Minulla on Elisan Webmail
>käytössä ja olen sen verran pimee etten tiedä kuinka
>listaukset saadaan konsolilta postiviestiin siirrettyä.

Ok, itsekin päivisin (kuten nytkin) kirjoittelin
webmaililla, joskin dna:n. Konsolin viestit siirtyvät ihan
nätisti omaan webbimeilin kirjoitusruutuun, kun maalaan
haluamani tekstit konsolissa ja klikkaan hiireni molempia
nappeja yhtä aikaa. Tämä simuloi perinteisen,
kolminäppäimisen hiiren keskinäppäimen painallusta, joka
on usein tämän liitä-toiminnon suorittajan roolissa.
Toinen vaihtoehto, jos käyttää gnome-terminal
-komentoriviohjelmaa on tekstin maalaamisen jälkeen painaa
control+shift+c -näppäinyhdistelmää, joka kopioi tekstin
puskuriin. Webbimeiliin käykin liittäminen sitten
Firefoxissa ihan control+v:llä, niinkuin
Windows-maailmasta tuttua onkin. Sen kummempaa tekstin
kopioiminen ei ole, näillä tavanomaisilla ohjelmilla.

>En kai listalla kyselisi jos tietäisin.

Öö, tähän en nyt keksi mitään vastausta, en tiedä mihin
tämä oli tarkoitettu. Toivottavasti et loukkaantunut
aiemmista yleisohjeellisista viesteistäni. Listalla saa
toki kysyä, ja pitääkin jos apua haluaa. Kysyjän omaa etua
tässä vaan ajattelin kun niitä ohjeita kirjoittelin, ne
voi itse kukin ottaa huomioon toiminnassaan tai jättää
ottamatta. Varmasti auttajia löytyy kyllä vaikka missä
muodossa tänne kysymyksiä lähettelee.

> Susekin on kyllä hyvä ja erilainen.

Erinomaisesti sanottu.

--