noteeditistä

janne.jokitalo at dnainternet.net janne.jokitalo at dnainternet.net
Ke Marras 18 08:37:13 BST 2006

On Wed, 18 Oct 2006 10:18:55 +0300
  Eino Verkkoniemi <eiwi at kolumbus.fi> wrote:
> Korjaus edelliseen viestiin. Nyt pååsin niin pitkälle,
>että uname -a.n rimssu tuli oikein. Kuinka tästä
>eteenpäin? Mitä tästä koneesta pitäisi ilmoittaa ja niin
>edelleen.

Eino moi, sellainen asia tässä täytyy vielä pyytää, että
kun näitä viestejä nyt lähetellään useita koskien yhtä ja
samaa ongelmaa, ja viestien väliin jää pahimmillaan yli
viikkokin, niin valitettavasti minä en ainakaan muista
sitä jossa sua pyydettiin tuo uname -a ajamaan. Olisko
siis mahdollista että lainaisit siitä viestistä
oleellisen, tähän tapaan kuin minäkin nyt teen, jotta
muiden olisi helpompi nähdä mihin viestisi oikein liittyy?
Jos jokainen posti on aina uusi ja alkuperäinen, sillä on
oma otsikko jne. niin aikaisempien viestien etsiminen
ketjusta menee aika vaikeaksi.

Tämä on vaan tällainen kovan nyyssikäyttäjän mielipide
asiasta, muut voivat olla montaa mieltä mutta itseäni
ilahduttaisi kovasti tällainen asia. Minkälaisella
ohjelmalla viestejä yleensä kirjoittelet? Useimmissa
sähköpostiohjelmissa löytyy Reply-toiminto, tai
Vastaa-toiminto, ja ainakin Ubuntun oletus (Evolution)
lainaa edellistä viestiä vallan mukavasti, joskin siinä
täytyy huomata että oletuksena kursori vilkkuu ensimmäisen
rivin alussa, mutta aika näppärästi kursoria siirtää
alemmas tyhjään kohtaan. Toivoa toki sopii, että mikäli
viesti johon vastataan oli kovin pitkä, poistettais turhat
kohdat siitä ulos, jolloin mahdollisesti olennainen
näkyisi kokonaan ruudulla ilman että viestiä pitää rullata
pitkin näyttöä.

Jos tässä tuli nyt liikaa informaatiota, niin älä siitä
välitä vaan jatka samaan malliin, tärkeintä on toki saada
niitä viestejä ylipäätään tänne listalle. :) Ei täällä
kukaan ilman apua jää moisen takia. Ajattelin tämän
ilmoittaa vaan avun hakijan eduksi, eli usein apua saa
sitä helpommin, mitä helpompi sitä on antaa. :)

Mukavaa että jaksat tämän parissa uurastaa, joten
jatketaan juttua....

--
Jaska