JACK:sta ja ALSA:sta [oli: Re: ubuntu-fi Lukemisto, Vol 15, Aihe 8]

Janne Jokitalo janne.jokitalo at dnainternet.net
La Marras 14 17:11:45 BST 2006

taneli wrote:
> Miksiköhän tuo NOteedit ei toimi mulla, aina valittaa jack-audiota.
> Olenk koekillut nyt kahdella eri äänikortilla jack-audion asennusta
> mutta en saa toimimaan, missäköhän on vika. JAck audiossa vai NOte
> Editis?

Moro Taneli,

JACK luottaa siihen että ALSA on toimiva kokoonpanossasi. Alla linkki
sivustoon jossa on lueteltu tällä hetkellä tuetut äänikortit/äänipiirit.

http://www.alsa-project.org/alsa-doc/index.php?vendor=All#matrix

Mikäli omaat jonkin sellaisen, jota ALSA ei vielä (kunnolla) tue, tulee
JACKin elämä olemaan tukala systeemissäsi. Sen saat selville, kun avaat
konsolin, ja komennat (taalan merkkiä ei tartte kirjoittaa, se on vaan
merkkinä että ollaan komentorivillä):

$ lspci | grep audio

Jos vaikuttaa ettet löydä sen merkkistä yllä mainitusta listasta, niin
kopsaapa ilmoitus tänne niin kaivetaan sille tietoja.

Voihan olla että systeemissä on jokin muu vika, tätä on jo vaikeampi
arvailla näillä tiedoilla. Jospa osaisit antaa meille enemmän tukea eli
tarkempia tietoja mitä ollaan tehty, ja minkälaisiin ongelmiin päädyttiin,
niin meidän on ehkä helpompi avittaa.

--
Jaska