Hardware Specs

Victor Padro vpadro en gmail.com
Mar Jun 10 05:28:01 BST 2008

Hello all!

I was wondering if you can help me a little bit...
My boss wants me to do some research in finding which hardware is most used
under Linux(ex. Dell servers, Barebones Kits, HP & Compaq servers, etc.)
This is just for budgeting issues...he wants to get rid of some old and
obsolete hardware we run and wants to know which hardware could be easy to
deploy on the server side and workstations side(common user boxes will be
decided for HP or Dell leasing quotes - Obviously M$ Windows Vista).
So if you could just state your hardware I'll be very greatful.

We run several servers based on RHEL, Debian(Couple Ubuntus), CentOS,
running services such as Sendmail, Apache, JBoss, Postgres, Oracle, Samba
and DNS.
We have around 5000 users logging on these servers.
Workstations are basically used for CAD, monitoring, developing in Java,
PHP, Oracle, etc.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hola a todos!

Me preguntaba si me pueden ayudar un poco...
Mi jefe quiere que haga un poco de investigacion para ver que hardware es el
que mas se usa corriendo Linux(ej. servidores Dell, servidores HP & Compaq,
equipos armados, etc.)
Esto es por el presupuesto que tendremos ademas se quiere deshacer del
equipo viejo y obsoleto que tenemos, quiere saber que tipo de hardware es el
que facil de desplegar/utilizar en el lado de los servidores y de las
estaciones de trabajo(los equipos de los usuarios comunes[los mortales]
serian decidos por los leasing que Dell o HP nos cotize, obviamente con M$
Windows Vista)
Asi que si pueden describir su hardware se los agradecere.

Corremos varios servidores basados en RHEL, Debian(un par de Ubuntus),
CentOS usando servicios como Sendmail, Apache, JBoss, Postgres, Oracle,
Samba y DNS.
Tenemos mas o menos 5000 usuarios loggeandose en estos servidores.
Las estaciones de trabajo son basicamente usadas con software CAD,
monitoreo, desarrollando en Java, PHP, Oracle, etc.

Thank you/Gracias.

Victor Padro