[Ubuntu-eg] كتاب جديد

Hani Gamal hanigamal at gmail.com
Thu Apr 19 19:40:49 UTC 2012

فكره جميله و تخدم نشر ثقافة المصدر المفتوح . أعتقد توحيد معايير كتابة تجربة
كل مستخدم ، مثال:

   - فقرة من 500-1000 كلمة عن تجربة تغيير النظام لأول مره سواءً أخطاء أو
   معرفة جديده و أكيد البعض إن ماكانش الجميع عندهم حاجات كتير يحكوها مفيده و
   لطيفه ف نفس الوقت.
   - فقرة أخري عن الفرق من وجهة نظرك بعد ما جربت النظام أو اعتمدت عليه بصفه
   أساسيه و أصعب الأشياء اللي واجهتها أثناء عملية التغيير و لماذا اعتمدت عليه
   أو أسباب اقتناعك بتفضيله عن الأنظمه القديمه مغلقة المصدر.

Hani Gamal
Managing Partner
Maktabak Dot Net
hani at maktabak.net