Simply Ubuntu, lovely Arabic Ubuntu book

Ahmed M. AbouZaid a1.abouzaid at gmail.com
Fri Jul 15 02:05:09 UTC 2011

معلش بقى هكتب بالعربي (مش عارف إيه مشكلة العربي هنا ... لو حد عنده مشكلة في
عرض العربي يعذرني بقى D:)
شكراً يا إسلام على المشاركة ^_^
ويا ريت الكل يشارك ونشر الكتاب في كل المواقع اللي يعرفها لإن راجع بكرة
الوحدة (أنا في الجيش حاليا) وبالتالي مش هقدر أنشر الكتاب بالشكل المطلوب غير
في الأجازة الجاية : (

On Fri, Jul 15, 2011 at 12:59 AM, Ahmed Tohamy <nohard1 at gmail.com> wrote:
> ask him to add donation methods so if i don't need to order hard copy but
> donation
> Ahmed Tohamy
> 002 - 0104059360

فكرت في الموضوع ده قبل كدا بس لقيت إنه مش هيكون في جدوى كبيرة منه بسبب عدد
الناس اللي ممكن تساهم ... فكان الأفضل إن الواحد يشتري نسخة من الكتاب و يحطها
في أقرب مكتبة عامة أو مدرسة أو أبسط حاجة يدي الكتاب لواحد ممكن يكون مهتم
بالموضوع ... وبكدا يكون ساهم بكل الطرق المباشرة وغير المباشرة :-)

أنا مش عارف إذا كان في طريقة أفضل بس على العموم أنا عملت صفحة للكتاب على
فلاتر
https://flattr.com/thing/344112/Simply-Ubuntu-Book

بس المهم حالياً التركيز على نشر الكتاب خصوصا في الشبكات الاجتماعية زي فيس
بوك، تويتر، جودريدز ... إلخ.

وطبعا الريفيوز مهمة جدا ... أي حد يقدر يكتب ريفيو عن الكتاب حتى لو مختصر (بس
المهم يكون قرا الكتاب فعلا) هيبقى تمام جدا.

أشوفكم على خير بقى في الأجازة الجاية إن شاء الله :-)

--
Ahmed M. AbouZaid
http://www.aabouzaid.com/