[ubuntu-dk] Foreningens økonomi - og 16.04 LTS udgivelsen.

Carsten Agger agger at modspil.dk
Søn Nov 8 12:41:47 UTC 2015

Den 07-11-2015 kl. 17:26 skrev Søren Bredlund Caspersen:

> Det ville jo være synd hvis pengene bare står og laver intet på
> kontoen, så tænk gerne over hvad vi kunne gøre med de penge for "at
> sprede kendskabet til og brugen af Ubuntu i Danmark, såvel som
> internationalt." (som det så fint hedder i vores vedtægter.)
>
> Konkret tænker jeg at der til foråret bliver udgivet Ubuntu 16.04 LTS,
> og det ville være en oplagt mulighed for at sprede ordet om Ubuntu.
> Specielt hvis vi faktisk har midler til at leje lokaler, indrykke
> annoncer og lignende.
I går tænkte jeg faktisk på, at det kunne være fedt at lave et større
release party for Ubuntu 16.04 - og det kunne både være et internt
arrangement i miljøet eller et udadvendt arrangement i stil med de
uddeling/demo ting, vi bl.a. lavede to gange i Aarhus for år tilbage,
eller begge dele. Der er ingen tvivl om, at den slags arrangementer
giver utroligt meget.

> Jeg håber at høre om alle de gode ideer på næste irc møde tirsdag d.
> 24. november - eller på mail her på listen, eller på forumet.
>

> Baggrund:
> Der blev afholdt konference om LibreOffice i Aarhus i september i år,
> og konferencen har haft et overskud(!), hvor vi har fået en andel.
> (Som jeg forstår det er resten af overskuddet fra konference gået til
> OpenSpaceAarhus og den nye danske LibreOffice forening, men det er jeg
> ikke helt sikker på).

Det er korrekt. Som arrangører havde vi som udgangspunkt besluttet, at
et eventuelt overskud skulle gives tilbage til de miljøer, arrangørerne
primært er aktive i, og det vil netop sige LibreOffice Danmark, Open
Space Aarhus og ikke mindst Ubuntu Danmark, hvorfra Henning Buddig tog
ansvar for receptionsområdet og Kjeld Stormskær (som organiserer møderne
i Ubuntu Aarhus) sad i receptionen alle tre dage.