[ubuntu-dk] Opdatering omkring forenings e-mail-adresser

Nicky Thomassen nicky at aptget.dk
Man Jan 27 16:13:39 UTC 2014

Hej alle

Inden vi rykkede hjemmesiden over til den nye server, der brugte vi
one.com for de e-mail-adresser, vi har til domænet ubuntudanmark.dk.
Udover de administrative adresser

abuse at ubuntudanmark.dk
hostmaster at ubuntudanmark.dk
postmaster at ubuntudanmark.dk
webmaster at ubuntudanmark.dk

så har vi også

bestyrelse at ubuntudanmark.dk
forum at ubuntudanmark.dk
kontakt at ubuntudanmark.dk

Og i forbindelse med nyregistrering af Googles reklamer, oprettede jeg
adsense at ubuntudanmark.dk.

Fælles for alle adresserne er, at posten bliver modtaget af kontoen
main at ubuntudanmark.dk, som der også kan sendes direkte til. Umiddelbart
efter skiftet til den nye server, kørte vi også med et komplet
e-mail-system på den, men da det gav mig en del ekstra arbejde, har vi
siden marts sidste år, brugt min private e-mail-server til modtagelse
af post.

Foreningens server kan stadig sende post, da det er krævet af
forum-softwaren, som bruger en standard (SMTPS) til afsendelse, som har
været forældet siden '98, og som gør at den ikke kan sende igennem en
anden moderne server.

Derudover har de 3 almindelige adresser haft en e-post-liste tilsluttet,
men under den sidste opgradering, har jeg valgt at deaktivere
e-post-listen for dem. Grunden er igen, at med den meget begrænset brug,
har jeg et betydeligt arbejde, som kun giver lidt igen.

Siden marts sidste år, har alle ovennævnte adresser modtaget 82
e-mails, hvoraf de 7 er "menneske"-e-mails (altså sendt af mennesker,
og ikke diverse status-beskeder), og 96 spam-e-mails.

Sammen med de andre konti jeg har, tjekker jeg dagligt for nye e-mails
til foreningen, ligesom resten af moderatorne på forummet har adgang
til den web-mail, der er tilsluttet systemet
https://mail.aptget.dk/

Hvis ingen protesterer, så ville jeg gerne køre videre på denne måde,
da det giver mig mindst muligt arbejde. Alle i bestyrelsen kan
selvfølgelig få adgang til e-mail-kontoen, ligesom at jeg også kan
oprette konti til medlemmer og det hele. Ændringerne er udelukkende for
at spare tid, som der desværre ikke altid er nok af.

Med venlig hilsen