[ubuntu-dk] Indkaldelse til Generalforsamling i Foreningen af danske Ubuntubrugere 2013

Søren Bredlund Caspersen soeren.b.c at gmail.com
Man Maj 20 21:21:16 UTC 2013

2013/5/10 Søren Bredlund Caspersen <soeren.b.c at gmail.com>:
> Hej alle
>

> Hermed indkaldes til generalforsamling i Foreningen af danske Ubuntubrugere.
>
> Generalforsamlingen foregår mandag d. 27 maj 2013 kl. 20.00 i IRC kanalen
> #ubuntu-dk-moede på Freenode irc netværket.
>
> Dagsorden for generalforsamlingen er som følger:
>
> 1. Valg af dirigent
> 2. Valg af referent
> 3. Valg af stemmetællere
> 4. Formandens beretning
> 5. Regnskabsaflæggelse
> 6. Behandling af indkomne forslag
> 7. Godkendelse af budget
> 8. Valg af bestyrelse
> [...]

Hej igen

Så er der en uge til vi skal have generalforsamling, og der er kommet
forslag til generalforsamlingen og vi har fået kandidater til
forskellige tillidsposter.

Nicky Thomassen har stillet følgende forslag:
1. At en beslutning om hvordan reklamerne fortsat skal bruges på
hjemmesiden bliver taget. Ud fra deltagelsen i indlægget "Afstemning:
Ville du donere til Ubuntu Danmark?", vil jeg anbefale, at vi
fortsætter med at vise Googles reklamer, omend i ændret form. Dvs. at
vi ekskluderer annoncører som Microsoft, og viser reklamer på flere
sider, så vi fortsat kan sikre en indtjening, som matcher det niveau
vi ønsker at drive foreningen på.

2. I forlængelse af punkt 1, vil jeg anbefale bestyrelsen at prøve og
opsøge private annoncører, som i perioder kan afløse Googles reklamer,
samtidig med at de sikrer indtjeningen. Pt. tjener vi 210kr./måned i
gennemsnit hos Google (for cirka 715 sidevisninger/dag, med 0.3% klik
på reklamerne), så 300-500kr./måned for et banner i toppen af alle
forummets sider (som ville have cirka 4100 sidevisninger/dag, da det
ikke kan blokeres som Googles reklamer) ville være en god forretning
for begge parter. Listen over potentielle annoncører kan fx hentes
her: http://www.trustpilot.dk/categories/hardware

Følgende stiller op til valg på generalforsamlingen:

Formand:
Søren Caspersen

Kasserer:
Christian Arvai