[ubuntu-dk] Fwd: Nordic LoCo Meeting someday 12th of nov, 13th or 14th

Titanus Eramius titanus at aptget.dk
Man Nov 12 10:39:47 UTC 2012

On Mon, 12 Nov 2012 09:55:08 +0100
Søren Bredlund Caspersen <soeren.b.c at gmail.com> wrote:

> Hej alle
>
> Som opfølgning på samtaler til UDS afholder vi et irc møde for
> Ubuntu-folk i de nordiske lande, for at tale om mulige samarbejder
> mellem de forskellige LoCo-teams.
>
> Det foregår på onsdag d. 14 kl. 20.
>
> Mulig dagsorden er:
> What do you think we should discuss?
> - Ways of communication (IRC channels/meetings, mailing list, forums,
> launchpad)
> - What to have on the webpage (http://planet.ubuntu-nordic.org/)
> - What's purpose/goal with the Nordic collaboration?
> - Meeting in real life before next UDS.

> [...]

Jeg tror vi kunne få meget ud af et samarbejde i norden, og faktisk har
jeg tidligere overvejet hvordan man bedst kunne starte det op, men så
købte vi en ny server og brugte lidt tid på det i stedet for.

Især det finske fællesskab ser ret aktivt ud, så inden mødet kunne vi
måske sætte nogle <mål - spørgsmål - ??> op, og på den måde få en
finger på pulsen.

Fx prøver vi at fastholde forummet som et aktiv i det danske fællesskab,
bl.a. ved at opgradere serveren, hvad og hvordan gør de andre? Har de
succes med deres foreninger, og i givet fald hvordan?

Jeg skal prøve og sætte tid af på onsdag, så jeg kan deltage.

Lige på en sidenote, både svenskerne, nordmændende og finnerne (plus
andre - såsom alle jeg kender TLDs for... ) har domænet
www.ubuntu-*.org til deres hjemmeside, og jeg kan se at
www.ubuntu-dk.org pt. er reserveret til Canonical, men ikke peger på en
server der virker (78.47.82.226). Er der nogen der ved noget om det?

Hvad jeg tænker er, at det virker som om Canonical gerne vil samle
deres LoCo's under ét domæne-system, og i øjeblikket er vi ikke med. Vi
har allerede www.ubuntudk.dk og www.ubuntudanmark.dk som peger til
vores server, og jeg kan sagtens sætte www.ubuntu-dk.org op til at
virke også. Forudsat at Canonical ikke har noget imod at
ubuntudanmark.dk er vores primære domæne, og at ubuntu-dk.org
viderestiller til det.

Med venlig hilsen Nicky

Ps. canadierne bruger 3 blade i Ubuntu-logoet i stedet for mennesker :)
http://ubuntu-ca.org/