[ubuntu-dk] Load-tider på hjemmesiden

Henning Wangerin 120124 at henning.wangerin.dk
Tir Maj 22 22:53:47 UTC 2012

On 2012-05-22 16:23, Anders Jenbo wrote:
> Det ser godt ud, så længe du tjekker at det ikke er "Databasen er nede"
> siden for så giver den jo et forkert indtryk.

Hmm. Lige nu er det ren load-tid.

> Det kunne også være spændende at have stats for help, den godt nok hoved
> saligt er statisk indhold, men den benytter altid layout dynamisk uden
> cache:
> http://ubuntudanmark.dk/help/10.10/

Den er også røget i checket.

> Jeg er ikke sikker på at det er vigtig at have statestik for en dum fil
> som et billed, dog kunne det måske afsløre hvor flaske halsen på
> serveren er.

Url? Så ryger den også bare i køen ;-)

> Hele siderne skal helst indlæse på under 3 sek. for blog siden er det
> 1,879 sek (google calender ikke medregnet) og forummet har jeg på 1,508.
> Jeg har dog lige opdaget en ændring der kan skære ca 166 ms af tiden for
> forummet.

Når jeg kører

time wget --no-verbose --page-requisites --delete-after
"http://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?t=16115&p=106845

ligger den typisk mellem 7 og 12 sekunder (og henter 78 filer), hvilket
ikke er tilfredsstillende.

--
Henning Wangerin
Skoltoften 9, DK - 6400 Sonderborg