[ubuntu-dk] Load-tider på hjemmesiden

Anders Jenbo anders at jenbo.dk
Tir Maj 22 14:23:09 UTC 2012

Det ser godt ud, så længe du tjekker at det ikke er "Databasen er nede"
siden for så giver den jo et forkert indtryk.

Jeg har sat noget rigtig fornuftigt cache op til bloggen så den bør
generelt køre godt. Den opdatere automatisk når indholdet ændres, den er
dog ikke aktiv for brugere der er logget ind i WP da de skal have
individuelt indhold serveret.

Det kunne også være spændende at have stats for help, den godt nok hoved
saligt er statisk indhold, men den benytter altid layout dynamisk uden
cache:
http://ubuntudanmark.dk/help/10.10/

Jeg er ikke sikker på at det er vigtig at have statestik for en dum fil
som et billed, dog kunne det måske afsløre hvor flaske halsen på
serveren er.

Jeg syndes allerede at kunne se et vist sammen flad mellem de 2
statistikker, hvilket indikere at der er tale om at serveren modtagere
flere request en den kan servere i de perioder.

Hele siderne skal helst indlæse på under 3 sek. for blog siden er det
1,879 sek (google calender ikke medregnet) og forummet har jeg på 1,508.
Jeg har dog lige opdaget en ændring der kan skære ca 166 ms af tiden for
forummet.
I ved denne måling har jeg en tid på 621ms for selv forum siden og blog
siden er på 16ms.

Mvh Anders