[ubuntu-dk] Fremstille en hjemmeside, ved hjælp af tilgængelige programmer i Ubuntu !! ( for retaderede bruger??)

Henning Wangerin 120124 at henning.wangerin.dk
Lør Feb 25 16:32:26 UTC 2012

On 2012-02-25 15:45, Hans Kirkmand wrote:
 > Hej alle professorer !!!
 > Når i svarer, på uautoriserede spøgsmål, som bl. mine, jeg forsøger hele
 > tiden, at prøve de forskellige progrsmmer af, for at se om der er nogle,
 > som virker bedre
 > end andre. Det volder mog lidt svært, at finde ud af, om dokument typen
 > fra Libris,kan omdanne alm. tekst til en webside i html regi!!! Er det
 > muligt???
 > Indtil videre har jeg flere halvgjorte øvelser liggende.
 > Er det noget i vil give et kvalifiseret gæt på, om det er muligt.

Hvad er det konkret du gerne vil?

Som jeg læser problemstillingen, ville jeg gå efter en cms-løsning.

Dvs en ren web-basseret løsning, hvor dine brugere så bare skal bruge en
browser.

Om det så skal være den ene eller anden platform, er delvis smag og
behag, og kommer selvfølgelig meget an på hvilke ønsker du hatr til
funktionalitet.

Jeg har benyttet CMS Made Simple en del.
Men efter at have stiftet bekendskab med MediaWiki, er jeg begyndt at
flytte de af mine sider over på MediaWiki.

Der findes et utal af extensions til den, og det er rimeligt let af lave
extensions til egen funktioner.

En anden rigtig god ting er at redigerings-funktionen er meget simpel,
så næsten alle kan være med.

--
Henning Wangerin
Skoltoften 9, DK - 6400 Sonderborg