[ubuntu-dk] Intet virker

Ove Pedersen ovepeder at dbmail.dk
Tor Maj 12 20:43:22 UTC 2011

Jeg ved ikke om nogen kan hjælpe.

Har nu brugt Ubuntu i flere år sammen med windows skiftevis indtil de
indbyggede irritationsmomenter i  begge platforme fik mig til at skifte.
Nu hjælper det ikke mere at skifte for alt er blevet så "idiotsikret" så jeg
ikke kan følge med mere.
I Ubuntu 10.10 kunne jeg ikke manuelt configurere mit grafikkort og nu får
jeg bare en terminal i hovedet jeg ikke kan bruge til noget som helst.
Jeg kan ikke så meget engelsk. Så er der kommet en ny 11.04 udgave og
jeg glædede mig til at installere den, men siden stoppede før jeg kunne
starte og selv om jeg valgte både at lave en CD og en usbstik var alt væk
på windowshd. med sit selvrådige mappesystem. Jeg kunne så prøve at
finde filerne ved hjælp at søgefunktionen, det virkede også straks, men uden
at vise nogen sti, altså ligegyldigt.
Jeg regner ikke mig selv for at være en idiot, men har det bedst med at
sige og gøre tingene selv uden at blive afbrudt at en barnepige der
fore-slår noget helt andet.
Dette var bare et lille hjertesuk.
Mange hilsener Ove Pedersen.