[ubuntu-dk] Kom Godt Igang Med Ubuntu

christoffer.buchholz at gmail.com christoffer.buchholz at gmail.com
Ons Jun 15 12:29:41 UTC 2011

Hey folkens,

Jeg sad lige og fik en idé, da Ubuntubruger3 (ja ham kender vi vidst
alle) spurgte til installation af ubuntu på #ubuntu-dk...

Hvorfor er der ikke en Kom Godt Igang Med Ubuntu side på
ubuntudanmark.dk? En side, der linkes til i form af et "stort", flot
banner på forsiden, hvor alle ting en nytilkommer (og her tænker jeg
windows og osx brugere der vil prøve ubuntu, eller folk der aldrig har
brugt en computer før) kan finde ud af hvor alting der er værd at
vide, er samlet:

 - introduction til mulighederne i ubuntu
  * hvad er ubuntu
  * hvad kan ubuntu
  * hvem bruger ubuntu
 - Introduktion og link til et par artikler:
  * Installation af Ubuntu
  * Opsætning af Ubuntu
  * Hvordan bruger jeg Ubuntu?
 - Hvor går jeg hen og får hjælp, og hvad kan jeg gøre for at få den
bedste hjælp?
 - Synes du, at du har godt styr på ubuntu? Hvor går du hen hvis du
vil være Ubuntu Poweruser (og her linkes der så til en anden
"informationsside" lig denne, men med henblik på artikler, værktøjer
og lign til hvordan at normal ubuntu bruger kan blive en ubuntu
poweruser, men ellers af samme form som denne side)

Jeg kunne også forestille mig, at siden kan linke til et par andre
sider lig denne (og ubuntu poweruser siden) med henblik på hvordan man
kommer igang med at producerer musik i ubuntu, lave grafik i ubuntu,
programmerer i ubuntu, og hvordan man køre et firma  (regnskab,
projektstyring og lign) med ubuntu.

Hvad synes i? Jeg ser mange der kommer ind på #ubuntu-dk og vil have
hjælp med installation og spørger til hvad ubuntu egentligt er. Og når
man går ind på ubuntudanmark.dk, synes jeg heller ikke det er nemt at
få denne information. Der burde lave et par sider til at komme dette
til livs med, og det tror jeg at en side som denne (^^^) ville gøre.
Især hvis der sætte et "stort" banner ind på forsiden til den.

Jeg tænker infografisk stil - jeg tænker nul wall-of-text - jeg
tænker, at der skal gøres noget der faktisk hjælper brugerne der hvor
de har brug for det, i stedet for alt det andet pjat der bruges tid på
i det danske ubuntu community.

//chrisbuchholz