[ubuntu-dk] UbuntuDanmark.dk i knibe?

Carsten Agger agger at modspil.dk
Man Jun 13 14:41:47 UTC 2011

man, 13 06 2011 kl. 16:36 +0200, skrev Anders Jenbo:

> Det sker fra tid til anden, jeg har tidligere snakket med host og de
> siger normalt det er DoS angreb eller problemer med databasen.

Det kan de jo sagtens sige, men det burde ikke ske eller kun meget
sjældent. Hvis serveren er dimensioneret rigtigt kan man som rege undgå
de værsste konsekvenser af DOS-angreb, og "problemer med databasen" er
ikke rigtig en forklaring; der er kun problemer med databasen, hvis den
er konfigureret forkert på den ene eller den anden måde. Det er i hvert
fald ikke noget, der *behøver* at være der. De kunne lige så godt have
sagt: "Vi har ikke styr på vores servere, og det kan I heller ikke
forvente til den pris". Eller noget :-)