[ubuntu-dk] Status om udgivelsen!!

Kenneth Nielsen k.nielsen81 at gmail.com
Tir Jan 11 10:29:08 UTC 2011

11. jan. 2011 11.14 skrev Martin Pihl <mp at o-biz.dk>:
> Jeg har prøvet at skrive en anden. Hvis der skal være håb for, at nogen
> gider skrive om et nyt hjemmesidedesign, skal der være lidt ekstra kød på
> (og selv da vil det være svært). Hvad siger i til det her:
> *****
>
> Nye tider for Ubuntu Danmark
>
> Ubuntu gennemgår for tiden store forandringer, hvor Gnome droppes for
> Ubuntus eget interface, og det gamle X skiftes ud med Wayland. Ubuntu gøres
> klar til tavle-PC'er, og til for alvor at tage kampen op mod Windows på
> PC'er Android på tavle-PC'er.

Det ser fint ud, det skal bare lige være korrekt. Ubuntu dropper ikke
Gnome... De har bare valgt ikke at bruge Gnome's smarte nye
grænsefladeprogram Gnome shell. Men alle programmerne der er
tilgængelige vil jo stadig i høj grad være dem der er en del af Gnome
skrivebordet, og det vil også stadig være GTK der er det primære GUI
værktøjssæt.