[ubuntu-dk] IRC møde på onsdag d. 16. februar

Søren Bredlund Caspersen soeren.b.c at gmail.com
Tor Feb 17 11:04:57 UTC 2011

2011/2/16 michael <mj at soundpartner.dk>:
> Som i kan se af min sidste mail så var der ingen der syntes at de havde
> lyst eller tid til at dukke op til irc-møde i dag. Selv formanden der
> indkaldte til mødet for 2 dage siden syntes ikke det var nødvendigt.

Jeg kan selvfølgelig kun beklage at jeg ikke dukkede op. Men dette er
jo ikke det første irc-møde som har haft et lille / intet fremmøde.
Der er masser af aktivitet på vores forum og en hel del mennesker
følger mail-listen. Jeg tror måske netop vi skal til at flytte vores
koordinering væk fra irc-møder og over på mail-listen og/eller
forumet. Så kan vi altid aftale et irc-møde når vi har brug for at
tale sammen om større praktiske ting, som vil blive for besværligt at
tage over mail.
Men det er måske en diskussion vi skal tage en anden gang.

> på dagsordenen var den sidste planlægning af vores stand på osd, samt et
> initiativ til en ubuntucafe som vi er nogle der har snakket om kunne
> være fedt i københavnsområdet.
>
> for at tage tingene fra en ende af.
> Der er åbenbart ikke nogen i foreningen der er interesseret i at vi har
> en stand på osd. Der er i hvert fald ikke nogen andre end mig der ser ud
> til at ville arbejde for det, derfor vil jeg i morgen (hvis ikke jeg ser
> nogle fingre i vejret) skrive til osd og sige pænt tak for tilbudet, men
> vi ser os detsværre ikke i stand til at have en stand på deres
> [...]

Jeg syntes det vil være en enormt dårlig ide at melde fra OSD.
Som Anders også har påpeget, så har vi i hvert fald frivillige nok til
at stå i boden på dagen.
Hvilke opgaver er det konkret vi / du står med, som du mangler folk
til at arbejde på?

> [...]
> gimp, compiz, libreoffice osv som kan vise fede triks og hjælpe folk.
> gode supportere der kan fikse et dumt lydkort osv, men også folk der er
> åbne og imødekommende. folk der kan tage pænt imod nye folk og få dem
> til at føle sig hjemme.
>
> Er der andre end mig der syntes om ideen? er der nogen der ville være
> friske på at dukke op til sådanne arrangementer, og ikke mindst nogen
> der kunne tænke sig at være med i en slags "styregruppe" der lige sørger
> for at tingene fungerer og at der er et par stikdåser i baghånden osv

Det lyder som en fantastisk ide!
Jeg arbejder sent (til kl. 18.30) de fleste tirsdage det næste ½ år,
men jeg ville helt sikkert dukke op efter arbejde. Jeg vil også gerne
(i det omfang det kan lade sig gøre) give en hånd med det praktiske.

> michael

Mvh.
Søren