[ubuntu-dk] Hvordan logger jeg ind på forum?

Anders Jenbo anders at jenbo.dk
Ons Feb 2 10:35:09 UTC 2011

Den 02-02-2011 11:23, Mads Chr. Olesen skrev:
> Det er muligt at sikre sig mod at passwordet ikke bliver sendt i
> klartekst over internettet, uden at bruge SSL (og dermed slippe for unik
> IP, penge til SSL cert.).
>
> Se f.x. http://www.lightcubesolutions.com/blog/?p=47
>
> Det overrasker mig til stadighed at flere webapplikationer ikke benytter
> sådan en teknik.
>
> Det ser ud til at http://wordpress.org/extend/plugins/chap-secure-login/
> er et plugin der bruger denne teknik til wordpress (som login-formen ser
> ud til at sende til?), selvom det vist ikke er bedste kvalitet.

Ja det ville være godt hvis flere brugte noget liggende, jeg tror dog
ikke jeg vil installere dette plugin, de har det med ikke at fungere med
den bro vi har imellem phpbb og wp, og den her ser specielt dårlig ud.
Man kunne forslå det til WP 3.2 ;)

En ting du får med SSL som du ikke får med en javascript baseret
løsning, er at det er muligt at få adgang i en begrænset periode med
javascript løsningen. Og så er alt data krypteret når man bruger SSL.

Mvh Anders