[ubuntu-dk] Hvordan logger jeg ind på forum?

michael mj at soundpartner.dk
Ons Feb 2 10:23:47 UTC 2011

ons, 02 02 2011 kl. 04:45 -0500, skrev Carsten Agger:

> Der er også folk i Kina og Iran og lignende, der ikke vil tages i at zappe
> rundt på udenlandske sider. Der er folk i andre lande, som forsøger at
> omgå lokale censur-proxies. Ægypten har været nævnt (æhem).
Det er fint... som sagt har jeg intet imod folk får deres privatliv, men
sådanne forhold har vi altså ikke i dk. hvis du kan påvise at vi får
besøg fra disse lande, og at de ikke har andre og bedre muligheder
(f.eks noget på deres eget sprog, eller et internationalt sprog) så
fint, men det er jo ikke tilfældet

> Og der er folk, der ikke af paranoia, men af princip, ikke ser nogen grund
> til at lade deres trafik på nettet logge af det offentlige.
dijn trafik logges jo alligevel... Jeg har måske 50 gb trafik om måneden
på mine forbindelser.. fint fint, men hvis disse bliver tildelt bare så
meget som 5 mb i en sådan lig, så er jeg imponeret. dels så er det
resulterende absolut ubrugeligt, og dels skal en sådan log være sygt
stor, og maskineriet det kører på endnu større

> Jeg ser ingen modsætning mod de to principper. Vi kunne godt forlange navn
> og adresse eller Launchpad-ID og SAMTIDIG tillade Tor-proxies.
>
> Jeg kunne godt (selv om jeg faktisk ikke selv bruger tor, jeg har bare en
> exit node) finde på at mene, at jeg gerne vil logge ind på mig selv på
> forummet, men at det (eller noget andet) virkelig ikke kommer statens
> logfiler ved. So what?
>
> At afskære Tor exit-nodes er derfor stadig det helt forkerte signal at
> sende, i mine øjne.

at afskære tor sender signalet at her er du dig selv, og vil du ikke stå
ved det så er du ikke velkommen.
lidt det samme som at sige at skal du til middag i mit hjem så kan du
godt tage den skimaske af