[ubuntu-dk] Hvordan logger jeg ind på forum?

Carsten Agger agger at c.dk
Ons Feb 2 10:21:17 UTC 2011

Anders Jenbo skrev:
> Der er også folk i ikke retlige stater der kan have glæde af tor. Men
> dem regner jeg ikke vi får så mange af på ubuntu danmark siden.

I Danmark er det ligesom i en række andre europæiske lande sådan, at al
trafik på Internettet logges for at kunne spore, hvad den enkelte helt
konkret har lavet.

Der er en del mennesker, der bruger Tor af rent principielle grunde og for
at beskytte deres privatliv: Fordi de ganske enkelt ikke mener, det kommer
nogen centrale, registrerende myndigheder ved, hvilke hjemmesider de
besøger.

Jeg kan *ingen* grund se, til at vi skal gøre det vanskeligere for sådanne
mennesker at besøge Ubuntu Danmarks forum. Måske snarere tværtimod, da
Ubuntu netop har meget bedre adgang til privacy tools og sikkerhed mod
keylogging osv. end konkurrenten ...

Så igen, jeg vil gerne fastholde, at det som generel politik er et helt
forkert signal at sende at banne Tor exit nodes.

Jeg respekterer, at det er indført af tekniske grunde, men synes, at vi
bør få en anden teknisk løsning på plads og herefter atter tillade Tor
exit nodes.

hilsen Carsten