[ubuntu-dk] Hvordan logger jeg ind på forum?

Niels Kjøller Hansen niels.k.h at gmail.com
Ons Feb 2 08:05:17 UTC 2011

2011/2/2 Anders Jenbo <anders at jenbo.dk>:

> Det er bestemt ikke rettet mod dem der sætter Tor op, måske bliver de andre
> foras ikke udsat for samme angreb fra Tor brugere, måske vælger de at se
> bort fra det. Jeg har som sådan ikke noget i mod Tor og kan sagtens se at
> det har sin ret. Tor projektet tilbyder selv eksempel kode til hvordan man
> blokere for Tor exit nodes, så det er nok ikke noget der kommer som et shock
> at nogle sider ikke fungere fra Tor exit nodes.
>
> Jeg syndes også det med SSL ville være en god ide, men det betyder så at vi
> også må skifte server da man skal have en unik IP for at kunne køre med SSL
> [...]

Jeg synes at et SSL-certifikat lyder som en rigtigt fornuftig idé, men
som kasserer bliver jeg nødt til at spørge hvad det koster. Som i hvor
meget koster selve certifikatet (indkøb og fornyelser), plus hvad skal
det koste for at komme på vores egen IP? Kan sådan noget købes ind,
sådan at vi stadig ikke skal være system-admins, eller er det
billigere at sætte en billig vps op? (Nordic VPS tilbyder en OpenVZ
vps med mulighed for en Turnkey 8.04LTS-baseret Wordpress appliance
(alt præ-installeret) til $8.95 pr måned, men så har man også selv
ansvaret for at få opdateret og den slags.)

mvh
Niels