[ubuntu-dk] Ubuntu Single Signon

Ask Hjorth Larsen asklarsen at gmail.com
Tir Feb 1 19:36:06 UTC 2011

2011/2/1 Anders Jenbo <anders at jenbo.dk>:
> Jo det kan man godt, men man skal så bare være klar over at det ikke er alle
> projekter der høre hjemme på launchpad (ubuntu kopiere dem der til) og der
> for er det ikke sikkert at ens forslag vil blive set.
> En hurtig løsning vil være at sende en mail til dansk at dansk-gruppen.dk og
> spørge om det er ok at gå i gang med at oversætte en pakke på launchpad.
> Hvis det ikke er der den høre hjemme sender vi dig bare et link til hvor det
> så skal gøres.
>
> Mvh Anders

Som Anders nævner, så kopierer Ubuntu forskellige projekter og gør det
muligt at oversætte dem i Launchpad.  Problemet er så at de normalt
ikke lægger nogen information om hvor de fik teksterne fra.  Vi ved
derfor ikke hvor man skal sende oversættelserne hen bagefter, og vil
helst ikke oversætte det hos ubuntu, hvis det ikke kommer ud til de
andre distributioner.  I så fald skulle alle distributioner skrive
deres egne oversættelser, og det er et forfærdeligt spild af tid.

Når det så er sagt, er alle velkomne til at skrive forslag til de
projekter som ikke har dette problem.  Eksempler:
  Chromium https://translations.launchpad.net/chromium-browser/translations/+lang/da
  Logicaldoc https://translations.launchpad.net/logicaldoc/+translations
  Stellarium https://translations.launchpad.net/stellarium/trunk/+lang/da

Bemærk at de ikke er ubuntu-pakker (hvilket man kan se på at de ikke
ligger under launchpad.net/ubuntu/...).

I øvrigt er der mange forslag til single-signon nu (tak, Terkel med
flere), så dem kan vi gennemgå og godkende.  Så vidt jeg ved haster
det ikke (der udkommer ingen sprogpakke lige med det samme), og jeg
har lidt travlt med andre ting i disse dage, så der går nok lidt tid
før jeg får kigget på det.

Mvh Ask