[ubuntu-dk] Referat af ekstraordinær generalforsamling søndag d. 3. oktober

Michael Jensen eee at soundpartner.dk
Tor Okt 7 11:55:57 BST 2010

ons, 06 10 2010 kl. 22:07 +0200, skrev Carsten Agger:

> Jeg kender intet til lovgivningen for foreningers generalforsamlinger,
> men må give dig ret i, at det ikke er imponerende.
>
> For mit eget vedkommende er forklaringen på det manglende fremmøde det
> lidet imponerende, at jeg simpelt hen havde glemt alt om det, for
> egentlig havde jeg tænkt mig at deltage i den.

det kan gøres på 2 måder..

1: man tager den gamle forening, laver et sæt vedtægter og en ny
struktur der "kan bruges til noget", skifter folk ud i bestyrelse osv
til folk der tror på den nye struktur og så kommer man viddere.

2: man nedlægger den nuværende forening, starter en ny men dye folk, nye
vedtægter osv

der er fordele og ulemper ved begge modeller.
den nuværende forening har en masse modstandere, som er svære at få
engageret i denne igen, omvendt så har den nuværende forening også nogle
formalia på plads så som anerkendt loco osv.

Jeg sidder (når jeg har tid til det) og brygger på nye vedtægter. om
disse skal bruges i den eksisterende forening, eller en nystartet
forening det må vi jo se på til den tid.
Facts er dog at med en velfungerende forening så vil vi som
ubuntubrugere stå en del stærkere end hvis vi bare er et løst comunity
uden egentlig struktur

michael