[ubuntu-dk] Referat af ekstraordinær generalforsamling søndag d. 3. oktober

Søren Bredlund Caspersen soeren.b.c at gmail.com
Tor Okt 7 11:44:26 BST 2010

2010/10/7 Per Kongstad <p_kongstad at op.pl>:

Hej Per (og andre)

Der er vist ingen som har påstået at den konstruktion vi har nu er
perfekt. Men jeg syntes ærligt talt ikke det virker særligt
konstruktivt at stå på sidelinjen og råbe 'nedlæg den, nedlæg
foreningen!', uden at præsenterer et fornuftigt alternativ. Den løse
LoCo struktur virker rigtig godt til mange ting, men bl.a. når vi skal
ud og tale med samarbejdspartnere, som ikke lige ved hvad et LoCo-team
er, så giver en forening i dansk sammenhæng mening. Det syntes jeg i
hvert fald.
Det giver også mening når vi skal håndtere penge. Det er rigtigt at vi
ikke har haft super mange aktiviteter på det sidste hvor vi har haft
brug for det, men f.eks. sidste år da vi uddelte flyers og cd'er i
Århus var det da rart at der var en forening med nogle penge så vi
kunne få trykt nogle flyers.

Mht. fremmøde på den ekstraordinære generalforsamling så skal det også
lige ses i lyset af hvilke forslag der var på banen. Det var
vedtægtsændringer som primært skulle sikrer at vi fik fjernet
referencer til det kontingent, som vi i foråret besluttede os at
fjerne. (Der var også andre forslag, men som jeg ser det, så var
forslagene om kontingentet de vigtigste.)
De kunne altså til dels ses som en formalitet som skulle overstås - og
så er vedtægtsarbejde altså heller ikke mere spændende. Jeg vil da
hellere have at folk sparer deres kræfter og så laver noget konkret
udadvendt Ubuntu / Fri Software arbejde.
Foreningen (og drift af den) skal være der for at understøttet de
aktiviteter som vi får stablet på benene, den skal ikke dræne kræfter
fra det vigtige - nemlig at sprede budskabet om Ubuntu og Fri
Software.

Hvis du endelig mener at foreningen bør nedlægges, så syntes jeg du
skal starte med at melde dig ind (det er gratis) og så stille et
forslag om nedlæggelse til den kommende generalforsamling til foråret
(eller få opbakning fra nok af medlemmerne til at få gennemført en
ekstraordinær generalforsamling inden, med nedlæggelse på
dagsordenen).
Så må medlemmerne jo tage stilling til om det er noget de kan støtte
eller ej. Men så syntes jeg også du skylder at formulere en klar plan
for hvordan vi så skal organisere os.

Mvh.
Søren