[ubuntu-dk] Generalforsamling udskudt til søndag d. 6. juni

michael spam at soundpartner.dk
Søn Maj 30 18:56:52 BST 2010

søn, 30 05 2010 kl. 19:37 +0200, skrev Søren Bredlund Caspersen:
> Hej alle.
>
> I går, lørdag, forsøgte vi at afholde generalforsamling i Foreningen
> af danske Ubuntubrugere.
> Det gik ikke så godt - vi var ikke engang nok til at kunne danne en
> bestyrelse, selv hvis alle fremmødte medlemmer pådrog sig en
> tillidspost i bestyrelsen.
>
> Så vi besluttede at udskyde generalforsamlingen til på søndag, altså
> søndag d. 6. juni kl. 16. (Samme tidspunkt som irc mødet, men da der
> ikke er noget på dagsordenen til dette møde regner vi ikke med at det
> bliver et problem.)

jeg mener ikke på nogen måde at du sådan kan udskyde en
generalforsamling, og slet ikke med en uges varsel. evt kunne man se
igennem fingre med det hvis den nye generalforsamlingsdato overholdt
indkaldelsesfristen til en ordinær generalforsamling,
men da jeg ikke pt er meldem af den elitære forening kan jeg jo i sidste
ende være ligeglad.

> Vi håber selvfølgelig at der dukker flere medlemmer af foreningen op
> på søndag og at vi kan få afholdt en fornuftig generalforsamling, men
> hvis der ikke gør må vi også forholde os til det.
>
> Hvis det ikke er muligt at vælge en fuld bestyrelse mener jeg vi bør
> overveje at nedlægge foreningen.

jeg har selv startet en debat om ca det samme.

jeg har dog lige nærlæst foreningens regler og i disse står der intet
sted at man skal være medlem af foreningen for at være valgbar til
bestyrelsen...

niels og jeg kører pt en debat her på listen om ændring af struktur og
vedtægter.

> Så hvis du har lyst til at deltage, så sæt X i kalenderen på søndag kl. 16.

jeg vil detsvære ikke kunne være til stede på søndag men da jeg pt ikke
er medlem længere er dette jo også ligegyldigt
> Hvis du har lyst til at stille op til bestyrelsen (eller en anden
> tillidspost), men ikke har tid til at deltage på søndag så giv endelig
> lyd! Skriv en mail her til listen og skriv dig på wiki-siden.

lige pt kan jeg ikke påstå at jeg har lyst til at melde mig ind i
foreningen igen som den ser ud i dag, men hvis en generalforsamling ser
nogle af niels'es og mine (og jeg vil opfordre alle andre til også at
blande sig i debatten) resultater som nødvendige, så kunne jeg godt
finde på at stille op til en bestyrelse for at udføre dette arbejde med
at få foreningen på "ret køl".

> Hvis du mener foreningen har mistet sin relevans og vi lige så godt
> kan nedlægge den, så kan det også være spændende at høre fra dig om
> hvordan vi så skal organiserer os.
> Endelig skal vi, hvis vi vælger at nedlægge foreningen, tage stilling
> til hvem vores formue og lignende skal gå til? (Foreningen Fri
> Software kunne være et bud - http://www.frisoftware.dk/.)

foreningen som den er nu har mistet sin relevans, og spørgsmålet er om
den skal nedlægges sådan at der kan startes på en frisk, eller om den
skal omstruktureres således at den bliver bedre...

for nogle timer siden var jeg fortaler for at nedlægge den nuværende
forening og starte på en frisk, omvendt så er der nogle procedyrer der
bliver en del nemmere ved "bare" at omstrukturere.