[ubuntu-dk] Foreningen af danske Ubuntubrugere lukkes og slukkes...

Søren Bredlund Caspersen soeren.b.c at gmail.com
Søn Maj 30 18:52:38 BST 2010

2010/5/30 michael <spam at soundpartner.dk>:
> [...]
> <Axident> Kim Iskov,
>
> endvidere er der ifølge wikisiden for generalforsamlingen
> (https://wiki.ubuntu.com/DanishTeam/Fore ... %20nr.%203) ikke nogen
> opstillede til hverken bestyrelse, kasserer eller revisor. Der er ingen
> indkomne forslag, og det til trods for at det ved sidste
> generalforsamling kom frem at de nuværende vedtægter virkelig er
> mangelfulde.
>
> Endvidere så kan man ud fra ovenfor nævnte log se at man har vedtaget at
> udskyde generalforsamlingen til søndag den 6 juni.
>
> Jeg vil i denne sammenhæng gøre opmærksom på vedtægterne på

Hej Michael.

Det er selvfølgelig vigtigt at overholde vores vedtægter, men sådan
som de er formuleret nu kan vi ikke undgå at skulle bøje reglerne.
Det er altså ikke muligt at indkalde til et møde med 3 ugers varsel og
stadig nå at afholde generalforsamlingen før udgangen af maj, når vi
skriver 30. maj. Der er sikkert også andre krav i vedtægterne som vi
umuligt kan leve op til. Jeg syntes ikke det behøver blive et større
problem end højest nødvendigt. Vores manglende aktivitetsniveau bør
være vores fokus, ikke om vi overholder nogle vedtægter som alligevel
ikke tager højde for at vi kan ende i en situation som den vi er i
nu...

> [...]
> generalforsamlingen.
>
> Jeg vil ligeledes foreslå at da det er foreningen der pt har status som
> officielt locoteam så skal nogen tage kontakt til loco-counsel og
> orientere om at denne forening ikke magter dette og at der derfor vil
> foregå en omstrukturering af det danske loco-team
>
> Jeg vil også foreslå at vi ved hjælp af denne tråd starter en diskussion
> om behovet for denne forening, for en eventuel struktur for hvordan man
> på seriøs vis kunne strikke et comunity sammen hvor det ikke er en
> forskel på medlemmer af en forening og comunityet.

Jeg skal på ingen måde prøve at løbe fra det ansvar jeg naturligt har
som formand det sidste års tid, men jeg syntes dog lige vi skal vente
og se hvad der sker på søndag, før vi går i gang med at nedlægge
foreningen.

Når det er sagt, så er det selvfølgelig ingen naturlov at der skal
eksisterer en forening af danske Ubuntubrugere. Hvis der er andre og
bedre måder at organiserer os på, så skal jeg på ingen måde stå i
vejen for det.

Mvh.
Søren