[ubuntu-dk] Foreningen af danske Ubuntubrugere lukkes og slukkes...

Niels Kjøller Hansen niels.k.h at gmail.com
Søn Maj 30 18:11:49 BST 2010

søn, 30 05 2010 kl. 18:15 +0200, skrev michael:
> inden nogen angriber mig vil jeg lige tilføje at dette ikke som sådan er
> et personangreb på nogen enkeltperson, eller på bestyrelsesmedlemmer som
> sådan.
> problemet for mig er at foreningen kører som den gør, og det er efter
> min mening ikke den rette måde at gøre det på, og derfor har jeg også
> selv personligt valgt at jeg ikke ønsker at være en del af denne.
> problemet er bare at lige pt der er denne forening "spidsen" af det
> danske ubuntu-comunity, og det er derfor jeg pprøver at starte denne
> debat.

> [...]

OBS: Denne mail forholder sig kun til mulige struktur-ændringer. Ændret
struktur er jo ikke nok. Hvis communitiet skal genoplives, så kræver det
at folk liver op, og det tror jeg ikke kan klares med et elektronisk
pennestrøg.

Ah, nu ser jeg hvad du siger, det kan af og til være et problem, når man
selv ser det anderledes. Jeg har tænkt strukturen, med communitiet i
toppen, og så foreningen nedenunder. Og ikke med bestyrelsen som toppen
af foreningen, men blot den daglige administration heraf.

Men jeg kan godt se at alle ikke ser det sådan, og den struktur du
beskriver er der også mere sådan som hierarkier normalt er bygget op,
bortset fra den hippie-venstrefløj som jeg modellerer min forståelse
fra, og derfor er det også nemt at få det indtryk.

Og derfor tror jeg også at du har ret i at det er fornuftigt at skifte
struktur, sådan at den flade struktur står klarere frem.

      * Stadig en 'dansk' forening
      * Uden gebyr, men med frivillig donation
      * Nem indmeldelse og evt. betaling

Det jeg gerne vil foreslå er at vi tager en ordinær generalforsamling
her på søndag, hvor vi tager os af de mest basale ting. Og så foreslår
jeg at der om 3 måneder (Det _kunne_ være søndag d. 5. september), hvor
der senest d. 1. august er udarbejdet et sæt vedtægter der a) beskriver
en ny struktur og b) fikser de bugs der er i de nuværende. Jeg ser ingen
grund til at opløse foreningen for at banke en ny op. Det kommer der kun
bureaukrati ud af.

Jeg vil derudover gerne se hvad du har lavet af vedtægtsarbejde. Jeg vil
også sige at 'mit' arbejde er ca. 50% fremme, det mangler 'blot' at
blive nedskrevet, måske vi kan lade 50% + 50% komme i nærheden af de
100%?

mvh Niels