[ubuntu-dk] Open Space Aarhus

Martin Pihl mp at o-biz.dk
Ons Maj 19 11:42:55 BST 2010

Hej alle

Jeg skriver til jer for at fortælle jer om et initiativ i Århus: Open Space
Aarhus - http://osaa.dk

OSAA er en forening, hvis formål er at drive lokaler for dets medlemmer. Det
er en slags sammenslutning eller paraplyorganisation om man vil for alle
open source foreninger og grupperinger i Århus området samt alle med
interesse for åben teknologi.

UCD, Ubuntu Community Dag, i Århus lægger alle sine aktiviteter ind under
OSAA.

Faktisk blev OSAA netop oprettet i et samarbejde mellem os til UCD og
Hackerspace Århus (Labitat-klon), som var på udkig efter lokaler. I stedet
slog vi folderne sammen for at trække på samme hammel, og for at kunne
forene alle med interesse i åben teknologi. Vi opfordrer derfor alle open
source interessede i at bruge foreningen.

Der er to medlemsskaber: Fuldbyrdet medlem og gratis medlem.

Gratismedlemmer er sådan set bare støtte, og kommer på et nyhedsbrev.
Fuldbyrdet medlemskab koster 150,-/mdr, og giver en personlig nøgle med
adgang til booking af lokalerne. Er man en open source gruppe eller
forening, kan fortsat eksistere som hidtil, have bare ét medlem af OSAA, som
står for booking af lokalerne, og har nøgle.

Vi HAR nu fået lokaler, og skal snart til at gøre dem i stand. Lokalerne
betales via medlemskontingentet, så jeg vil gerne opfordre så mange som
mulig at blive betalende medlem, og støtte open source og åben teknologi i
østjylland. Og ellers meld jer i det mindste ind som støttemedlem og bliv
tilmeldt nyhedsbrevet.

http://osaa.dk/bliv-medlem

OSAA har et kæmpepotentiale, og jeg håber virkelig det bliver en stor
succes. Der er en Python/Django gruppe på vej også, ligesom jeg håber Drupal
og Android gruppen også snart joiner. Spred ordet til andre interessede
grupper/foreninger.

Ps. Jeg er selv medstifter og bestyrelsesmedlem, og derfor heller ikke
inhabil i min beretning om OSAA ;-)

Med venlig hilsen | Kind regards

Martin Pihl
O-Biz | Skjørringvej 16 | DK-8464 Galten
Mobile :  +45 31 60 07 31
Mail: mp at o-biz.dk
Web: www.o-biz.dk