[ubuntu-dk] Ubuntu CD'ere

Martin Pihl mp at o-biz.dk
Ons Maj 5 11:46:02 BST 2010

Hej med jer

O-Biz er blevet officiel CD distributør hos Canonical, hvilket betyder, at
det om kort tid vil være muligt at købe originale CD'ere direkte fra O-Biz's
hjemmeside.

De kommer til at koste 20,-, hvilket selvfølgelig er dyrere end hos
Canonicals shop, men til gengæld med hurtigere leveringstid og ikke noget
krav om køb af mindst 5.

Jeg vil gerne tilbyde at donere 5,- for hver solgte CD til Ubuntu Danmark
foreningen, såfremt i vil tage imod det tilbud? Der er no strings attached,
der er ikke tale om sponsorat eller noget, det er ren og skær donation.

En alternativ donation kunne være, at for hver 2 solgte CD'ere, får Ubuntu
Danmark 1 CD forærende, som i kan bruge til uddeling til arrangementer,
eller uddele mellem medlemmer, som kan sprede CD'erne i lokalområderne.

Jeg er sikker på, at det at kunne købe en CD i en dansk butik/hjemmeside,
fremfor selv at sidde og fifle med download, .iso eller køb på engelsk shop,
vil få nogen flere til at prøve Ubuntu. Jeg vil også gerne styrke
community'et (og dets indsats for at sprede budskabet om Ubuntu), og derfor
dette tilbud.

Hvis i vil tage imod det, tænker jeg, at vi laver en opgørelse cirka hvert
kvartal. Er der ikke ret mange solgte CD'ere, kan vi i stedet lave en
halvårlig opgørelse til et release.

So what say you?

Med venlig hilsen | Kind regards

Martin Pihl
O-Biz | Skjørringvej 16 | DK-8464 Galten
Mobile :  +45 31 60 07 31
Mail: mp at o-biz.dk
Web: www.o-biz.dk