[ubuntu-dk] Generalforsamling udskudt til søndag d. 6. juni

Niels Kjøller Hansen niels.k.h at gmail.com
Ons Jun 2 10:55:15 BST 2010

For lige at blande mig igen, selvom jeg tror at jeg har sagt det jeg
ville sige, og jeg slet ikke bør bruge min sparsomme tid på
e-mail-diskussioner.

For lige at gøre det klart for de ellers konfliktglade debattører,
hvis de ikke skulle have opdaget det: Vi skal fokusere på, som Martin
Ballmer siger det "aktivitet, aktivitet, aktivitet". Og så skal det
her kerne-forening droppes, og der skal åbnes op for medlemmer. Det er
det vi ALLE siger.

Det springende punkt er foreningen og dens struktur. Jeg synes at
communitiet og foreningen skal fusioneres. Men på den anden side,
synes jeg at den 'løse' struktur i communitiet skal bibeholdes (f.eks.
med møder ofte for alle og en adhoc udvalgsstruktur). Og det er
altsammen et spørgsmål om vedtægter, og derved per definition
kedeligt, men hele foreningens væsen afspejles i vedtægterne, og
derfor er det vigtigt at man tænker over hvordan foreningen skal
organiseres inden man laver dem, og ikke bare tænker på vedtægter som
en række teknikaliteter.

Michael har skrevet på et sæt vedtægter, som jeg dog pt. kun har
skimmet. Og det ser dejligt ud, ift at få lukket mange af de huller og
mangler der var i de gamle. Men på den anden side indeholder de også
meget stramme og restriktive (nogen vil sige udemokratiske, men det er
nok at tage munden lidt for fuld) regler for 'bestyrelsesmøder', som
jeg er ret uenig i.

Men hverken Michael eller jeg skal bestemme, så jeg håber at vi kan få
startet en debat over dette på et tidspunkt, omend det nok først
bliver i weekenden for mit vedkommende.

mvh
Niels