[ubuntu-dk] Beskrivelse af IRC i forum

Søren Bredlund Caspersen soeren.b.c at gmail.com
Ons Jul 14 17:01:14 BST 2010

2010/6/25 Soren Hansen <soren at ubuntu.com>:

> Hvis man spørger ChanServ, så ejer jeg kanalen. Ud over mig selv har
> shiyee, ahf, MenZa, mpih, sbc og jarlen operatorstatus i #ubuntu-dk.
>
> I #ubuntu-dk-snak har jeg, shiyee, jarlen, ahf og mpih operatorstatus.
>
> I #ubuntu-dk-moede har jeg og sbc operatorstatus.
>
> Sådan ligger landet. Jeg siger ikke, at det er godt eller skidt, men
> sådan ser virkeligheden pt ud. Den kan altid justeres.

Det kunne måske være en ide at vi sørger for at det er den samme
gruppe som har operatorstatus i alle 3 kanaler.

> Det er meget enkelt:
>
>  1. Opfør dig ordenligt.
>  2. Tal pænt.
>  3. Hold dig til emnet.
>
> Personligt gider jeg ikke forsøge at kodificere mere end det.

Det kunne måske være fint og løse nogle af de problemer som blev bragt
op på forumet, hvis vi tilføjer 'overhold Code of Conduct' til den
liste, og så smider det op på nettet et sted, så når folk spørger om
hvilke 'regler' der gælder, så har vi en url med de 3-4 punkter vi kan
henvise til.

Efter planen har vi et irc møde om en uge, onsdag d. 21., så jeg vil
sætte emnet på dagsordenen, og så kan vi forhåbentlig træffe en
fornuftig beslutning der.

Mvh.
Søren