[ubuntu-dk] Ny hjemmeside / nyt design

Niels Kjøller Hansen niels.k.h at gmail.com
Søn Dec 5 22:36:50 GMT 2010

søn, 05 12 2010 kl. 23:03 +0100, skrev Terkel Sørensen:
> Det ser godt ud med video og det hele.
> Syndes det så ud til at der var lidt mere aktivt på "Blogindlæg fra
> Ubuntu Danmark folk" end der er på "Nyheder"
> Er disse to feeds enlig ikke det samme?
> Kan vi ligge dem samme som et feed(Nyheder)?

Lige nu ser det sådan ud, da alle blog-indlæg er super ubuntu-relevante
og rimeligt nyheds-agtige. Men planet-posts kan godt være en smule
mindre relevante, og kun perifert have Ubuntu-relevans, eller de kan
være mindre nyheds-agtige.

For at tage eksempler fra min egen blog, som jeg har valgt at lave
'featured', dvs. valgt skal være aktivt på planet.ubuntu-dk.org og
planet.ubuntu.com:

* "Diaspora og afhænighederne fra helvede": Ikke direkte
ubuntu-relevant. Dog lettere nyhedsagtigt, da det er postet dagen efter
Diasporas git-repo blev åbnet.

* "Kære Lazyweb: En bog om Scrum": Ubuntu-relevant, da det handler om
projektstyring i ubuntu-kontekst. Men langt fra en nyhed.

Jeg modtager selvfølgelig gerne irettesættelser på hvad jeg inkluderer
på planeten, men pointen er at blog-indlæg er blog-indlæg og nyheder er
nyheder.

At vi så sagtens kunne blive bedre til at få postet flere spændende
nyheder er så en anden sag, og der er den nye fantastiske hjemmeside en
god motivations-faktor :)

mvh
Niels