[ubuntu-dk] Erhvervskonference 10.04

Martin Pihl mp at o-biz.dk
Man Apr 26 19:30:55 BST 2010

Hej alle

Som i ved var planen jo, at vi i forbindelse med 10.04 og Live! skulle holde
en erhvervsdag med foredrag og stande for erhvervslivet og det offentlige.

Her godt en måned før, har vi (mig og OSL) vurderet situationen, og synes
dagen er lidt for risikofyldt til, at vi bør afholde den i denne omgang. Der
er ganske enkelt for mange faktorer, som gør at vi risikerer at stå med at
halvfyldt lokale og for få mennesker, samt at vi ikke har fået de sponsorer
og foredragsholdere på plads nu, som vi synes vi burde have. Dertil kommer
det, at det afholdes i Odense, hvilket BÅDE kan afholde deltagere fra
København såvel som Jylland fra at komme.

Så mit foreslag er, at vi undlader at satse så meget, og i stedet udskyder
en erhvervskonference om Ubuntu til november. Tager vi den beslutning NU,
har vi tid nok til at lave noget andet i stedet.

Jeg foreslår også, at vi allerede nu sætter en dato for erhvervskonference:
Tirsdag den 2. november (lige efter 10.10 release), så det arbejde der
indtil videre trods alt er lagt i det, blot overføres til den nye kommende
dato. Det er også mit foreslag, at det ligges i København, hvor chancen for
deltagere er størst. Og slutteligt foreslår jeg, at hovedemnet er Ubuntu
Server, herunder særligt Ubuntu Enterprise Cloud (cloud computing), mens
Ubuntu desktop selvfølgelig også er der, men ikke er det primære (det gør
det væsentlig nemmere at sætte et program).

Derfor:
1. Vi udskyder erhvervsdagen og henlægger den til tirsdag den 2. november i
2. Vi laver et andet arrangement i stedet. Eksempelvis fremvisning af Ubuntu
i storcenter i Odense el.l lørdag med kickOff Camp søndag (Niels Kjøller)
3. Erhvervskonferencen lægges i København
4. Omdrejningspunktet er Ubuntu Server og cloud computing, men selvfølgelig
også med masser af Ubuntu desktop.

Jeg beklager selvfølgelig, at vi må gøre det her, og ansvaret er helt og
aldeles mit, men jeg synes det er klart bedre, end at vi laver end
neddroslet erhvervsarrangement.

Hvad siger i til mine foreslag?

Med venlig hilsen | Kind regards

Martin Pihl
O-Biz | Skjørringvej 16 | DK-8464 Galten
Mobile :  +45 31 60 07 31
Mail: mp at o-biz.dk
Web: www.o-biz.dk
En HTML-vedhæftning blev fjernet...