[ubuntu-dk] Kommerciel Ubuntu service

Martin Pihl martin at martinpihl.dk
Fre Sep 18 16:33:37 BST 2009

Hejsa

Dette indlæg er både en information og en reklame – så er i advaret. :)

Men sagen er den, at jeg har etableret en virksomhed, som yder
professionel Ubuntu-support til virksomheder, institutioner og
organisationer. Og som også leverer virksomhedstilrettede kurser, der
både vil indeholde almindelig indføring i Ubuntu, men som også vil kunne
bruges af IT-medarbejdere i virksomheder i forbindelse med et skifte af
IT-infrastrukturen fra Windows til Ubuntu.

Virksomheden hedder *O-Biz*, og endnu er hjemmesiden ikke helt klar.

Jeg går på fuld tid med O-Biz 1. oktober, hvor hjemmesiden også lanceres
på _www.o-biz.dk_. Ubuntu er ikke det eneste, som vi kommer til at lave,
men i denne sammenhæng det vigtigste. ;)

O-Biz's primære formål at gå efter Ubuntu i den kommercielle sfære, hvor
et Ubuntu community bestående af frivillige desværre ikke kan nå. Det
vil sige virksomheder og organisationer, som har behov for et
kontraktligt samarbejde.

Men i Open Source verdenen, og i Ubuntu verdenen i særdeleshed, er
communityet stadigvæk et vigtig element, og det er derfor mit mål,
O-biz's mål, at være en vigtig bidragsyder til et levende community.

Derfor opfordres alle medarbejdere til at deltage i communityet, og det
har indtil videre allerede givet sig udslag i en virksomhedsblog, hvor
vi vil dele ud af vores viden, erfaringer og subjektive meninger om
tingene: www.o-blog.dk. Der vil komme meget mere fra os på dette. ;-)

Jeg er her i starten meget afhængig af forskellige konsulent- og
freelancehjælp, og har foreløbigt en lille håndfuld tilknyttet.

O-Biz bliver ikke rent Århus-baseret, selvom det er her udgangspunktet
er, og derfor har jeg også behov for personer andre steder i landet, som
kan og vil være Ubuntu-freelancer for O-Biz.

Kommer der rigtigt gang i biksen, kan der selvfølgelig ligge nogle mere
faste stillinger i det, men i første omgang er der kun behov for
Ubuntu-eksperter, som kan freelance. Det drejer sig både om almindelig
desktop-support (kontor-brug), serveropsætning og -vedligeholdelse og
kursusundervisning.

Hvis man er interesseret i at freelance for O-Biz, så send mig gerne
lige en mail på _job at o-biz.dk_ med et lille resumé af dine
ubuntu-erfaringer og -evner, hvor i landet du er placeret, og hvor meget
du kan/vil freelance. :)
*
PS.* Jeg åbner op for det nye site på www.o-biz.dk den 1. oktober, men
åbner for et preview lidt tidligere, hvor interesserede får lejlighed
til at give feedback på sitet inden lanceringen. Hvis man er
interesseret i at deltage i dette preview før lanceringen, så smid lige
en mail til mig privat med din emailadresse, så jeg kan smide dig i mit
nyhedsbrev, eller join Facebook-gruppen her: http://surl.dk/6cd/

Med venlig hilsen
Martin Pihl