[ubuntu-dk] Ubuntu Live! 10.04

Martin Pihl martin at martinpihl.dk
Ons Nov 18 11:06:42 GMT 2009

Niels Kjøller Hansen wrote:
> [...]
> Odense, og derfor netop kunne trække på folk derfra. Og jeg er
> overbevist om at for de fleste erhvervsfolk (her inkluderet folk fra det
> offentlige) ikke er noget problem at lægge nogle småpenge hos DSB, hvis
> de allerede har afsat en mandedag til at møde op. Og medmindre det
> lander uheldigt som ved 9.10 (eller jeg bliver syg som ved 9.04), så
> skal placeringen i Odense ikke holde mig væk :)
>
> Men valg af by er noget vi lige tænke grundigt over, synes jeg. Og det
> er ikke kun noget jeg siger fordi jeg havde glædet mig til ikke at

Hvis vi laver det erhvervsrettet, så tror jeg det bliver nødvendigt at
lægge det i Odense. Hvis vi lægger det i Kbh, så er der ikke mange fra
Jylland, som vil komme, og det gælder også omvendt. Odense er trods alt
indenfor en rimelig rækkevidde for de fleste steder i landet, selvom det
selvfølgelig ikke er alle, som bliver tilfredse uanset hvad vi gør.

Jeg er egentligt ikke bange for, at vi ikke kan tiltrække nogen i
Odense. OpenOffice arrangementet i april tiltrak omkring 100 i april, og
jeg vil tro, at vi kan gøre cirka det samme. Særligt hvis vi bruger
nogle af de Open Source erhvervskanaler, der nu engang er, og bruger
vores eventuelle samarbejdspartnere til at hive folk ind.

Jeg tror vi får mere PR til arrangementet end OpenOffice konferencen
gjorde, bl.a. fordi det ligger sammen med en LTS udgivelse, så
besøgstallet er jeg faktisk ikke så nervøs for.
> Hvis planen er en mere almindelig konference (og ikke at trække folk ind
> fra gaden), så er et universitet uden for byen ikke så slemt endda,
> omend det altid er fint at være tæt på øl efter arrangementet :)

Nej nemlig, det kan godt gå an. Her er det største problem egentligt, at
lørdag er universitetet mere dødt. Og udover at jeg ikke ved om SDU vil
have nogle indsigelser mod at holde det en lørdag, så kan det måske
blive sværere at tiltrække folk derude en dag hvor det hele er tomt...
> 'Ikke mange udgifter' lyder som skønsang i kassererens ører :), og jeg
> synes at det er en god ting at holde entréen gratis, også om fredagen.
> Det eneste man kunne frygte var at folk ikke tager et gratis arrangement
> seriøst nok - på den anden side, så skal de lære at ting man får gratis
> godt kan være helt fantastiske. Hvis det skulle være et problem, så
> kunne man evt forestille sig at der på indbydelsen stod: 'Din billet er
> allerede betalt af: [liste over udstillere]. Men det er en mindre ting,
> blot noget jeg lige kom til at tænke på.

Det kunne være dejligt at holde entréen gratis - det vil bl.a. give dem
svaret på, "hvordan man tjener penge på 'gratis'" - som vel nok er et af
de største mysterier for mange virksomheder, som ikke kender meget til
Open Source og freeconomics :-)

Men lad os se når vi kommer lidt længere hen, hvor realistisk de
forskellige indtægtsmuligheder er.
> Jeg vil allerede gerne melde mig på banen som fast stabil hjælper, og
> Ubuntu-dk podcasten som officiel medie-partner :)

Kanon. Jeg går ud fra, at du ER tilmeldt Event-mailinglisten? Jeg tror
vi vil koordinere størsteparten på den liste, og så nøjes vi med at
inddrage hovedlisten her, når der er nogle større punkter - enten til
orientering eller til beslutning.