[ubuntu-dk] Nice feature - Compatability Check

Dennis Hilmar dennis.hilmar at gmail.com
Lør Nov 7 14:27:40 GMT 2009

Det er lidt pessimistisk Dennis... Du må indrømme at der er meget tit
problemer i enten trådløs, grafisk, eller lyd når man installere Ubuntu.
Folk på IBM computere har genvejstaster som kunne være super dejlige at de
bare virker, så vel som bluetooth mus og andre gadgets.
Du har ret i at det bare burde virke, men det er desværre drømmeland da HW
ændre sig hele tiden :)

Fidusen i et sådan tjek er ikke tjekke i sig selv, men den database som
bliver opbygget.
Denne database er ikke bare bedre end 1000 forums der diskutere det samme
problem, men i stedet noget der kan linkes sammen med en løsning.
Brugeren kan blive sendt direkte til det forum tråd som diskutere problemer
med lige præcis hans HW, eller han kan lave nye tråde som bliver linket til
hans egen HW.

PS. Nu vi snakker om brugervenlighed ville de være vildt fedt hvis man kunne
lave en extension til *"ndisgtk" *som tilføjer alle mulige inf filer, eller
bare linker til hjemmesider for producenter. Jeg havde nemlig en situation
hvor man ikke kunne finde inf filen på deres hjemmeside!?!?