[ubuntu-dk] IRC mødet på søndag d. 1. november

Martin Pihl martin at martinpihl.dk
Ons Nov 4 20:35:24 GMT 2009

Hov, og som jeg nævnte i en aftenens mails, så vil jeg gerne på den
anden side af Live! være med til at vi får sat fokus på vores processer
og arbejdsmetoder, og eventuelt etablere en gruppe med dét ene formål at
få flere aktive sat i gang (uanset med hvad). Særligt med henblik på
næste Live!, som jo både er en LTS og bliver afholdt i Kbh. Her har vi
mere end nogensinde før brug for masser af planlægning - og masser af
hænder.

Fremfor at vi som sædvanlig blot sender en maild ud: "Kom og vær aktiv i
planlægningen", så kan det være at vi skal skabe en slags tragte
(trajectory), som mere effektivt indsluser folk i community-arbejdet.
Hvordan den tragte skal bygges, er et glimrende spørgsmål og mange
tanker værd: Mentorordninger, fysiske møder, info-sider, opgavedatabase
osv osv :)

For selvom jeg er uenig i dine konkrete kritikpunkter, så er jeg enig
med dig i den overordnede problematik, som handler om
aktivitetsniveauet, og det vil jeg gerne være med til at gøre noget ved.
Håber andre konstruktivt vil det samme? Jeg vil også gerne invitere dig,
Michael, helt konkret til at være med til at lave det her.

Martin