[ubuntu-dk] Opstiller som formand

Carsten Agger agger at c.dk
Tor Maj 7 09:05:56 BST 2009

> Jeg ønsker (som alle andre) en mere aktiv bestyrelse efter den
> kommende generalforsamling, men udover en manglende aktivitet fra
> bestyrelsen syntes jeg faktisk tingene har fungeret fint indtil
> videre.
> Jeg mener ikke vi bør flytte beslutninger fra IRC møderne over til
> bestyrelsen, da jeg faktisk har tillid til at de fremmødte til IRC
> møderne er i stand til at træffe fornuftige beslutninger. Hvis nogen
> skulle forsøge at kuppe et IRC møde mener jeg at bestyrelsen med de
> nuværende vedtægter  faktisk har de nødvendige beføjelser til at kunne
> [...]

... jeg mener som sagt, man kunne overveje at styrke medlemmernes rolle i
beslutninger af økonomisk art eller som vedrører aktiviteter, der
decideret foregår på foreningens vegne.

Det mest afgørende er, at der kommer mere liv i kludene. Det handler
heller ikke om, at bestyrelsen eller medlemmerne skal have "magt" - hvis
nogen ønsker at organisere en uddeling af CD'er på strøget eller ønsker at
lave et "oldbuntu"-projekt med genbrug af gamle computere og
letvægtsudgaver af Ubuntu til "værdigt trængende", er der ikke noget,
nogen kan gøre for at forhindre det. Det eneste punkt, hvor jeg mener, man
kunne styrke betydningen af at være medlem er altså de, der eksplicit
vedrører foreningen frem for community'et. Hvis det kunne gøre det mere
attraktivt at være medlem, gjorde det hellet ikke noget.

Men jeg er glad for den debat, Michaels indspark har udløst. Jeg føler mig
faktisk fristet til selv at stille op til bestyrelsen for at deltage i
arbejdet og prøve at drive communityet frem til et større
aktivitetsniveau, men desværre er jeg i overskuelig fremtid så sneet inde
under andre opgaver, at jeg hellere må "step down gracefully" og lade
andre komme til. Men jeg håber på at kunne give en hånd i ny og næ og om
ikke andet stå og heppe på sidelinjen

... og måske faktisk stille op til bestyrelsen, *næste* gang der er
generalforsamling, til hvilken tid der forhåbentlig er så mange aktive og
kvalificerede kandidater, at jeg ikke har en chance.  :-)