[ubuntu-dk] Opstiller som kasserer

Niels Kjøller Hansen niels.k.h at gmail.com
Tor Maj 7 08:35:16 BST 2009

tor, 07 05 2009 kl. 08:40 +0200, skrev Søren Bredlund Caspersen:
> Dette betyder selvfølgelig at jeg ikke stiller op som kasserer. Indtil
> andre melder sig stiller jeg stadig op som LoCo kontaktperson - men
> hvis jeg skulle blive valgt til formand ville jeg finde det naturligt
> at en anden overtager som LoCo kontaktperson.

Jeg har i går tilføjet mig som kasserer-kandidat, og jeg er glad for at
se at der kommer kampvalg om formandsposten, ligesom der nu er 4
kandidater som menige bestyrelsesmedlemmer. Der er dog plads til flere,
og jeg kunne personligt godt tænke mig minimum én modkandidat som
kasserer.

Hvis ikke man har haft nogen modkandidater, så er føles valget lidt
tomt, og det er svært at argumentere for at man reelt har medlemmernes
opbakning.

Mine kvalifikationer som kasserer, og hvorfor man bør stemme på mig:
Well, jeg kan betjene et regneark, en netbank og et hæve/dankort (ved
ikke om vi har et dankort). Derudover, så har jeg været kasserer i
kollegianer-foreningen på mit kollegie i 3 år, uden at vi er gået
fallit :-)

Mit syn på bestyrelsens rolle:
Da kasserer-posten også er en bestyrelsespost, så ønsker jeg (også) en
aktiv bestyrelse, men ligeså meget et aktivt community, og en
videreførsel af den åbne linje der er kørt ind til videre.

Mit syn på foreningens rolle:
Oprindeligt blev forening stiftet for at give os en måde at håndtere
bl.a. penge på i communitiet, samt for at skabe en genkendelig struktur,
så folk havde et sted at søge hen med spørgsmål og lignende.

Derfor er foreningen vigtig, men for mig er det *communitiet* og *dettes
arbejde* der skal sættes i centrum, og ikke foreningen; foreningen er et
middel, ikke et mål i sig selv. Det ville selvfølgelig være fedt at have
mange medlemmer, men dette skal ikke være et mål i sig selv.

Spørgsmål modtages gerne

mvh
Niels