[ubuntu-dk] Kommende generalforsamling, samt foreningens fremtid

Michael Jensen eee at soundpartner.dk
Ons Maj 6 21:16:59 BST 2009

tir, 05 05 2009 kl. 14:46 +0200, skrev Niels Kjøller Hansen:

> For lige at gøre den her færdig, så er der i min verden stor forskel på
> en bestyrelse med veldefinerede beføjelser og så til at give bestyrelsen
> det sidste ord i samtlige diskussioner på samtlige møder, hvilket var så
> vidt jeg kan forstå var essensen af Michaels oprindelige forslag.

det er kun delvis rigtigt... Jeg vil have en aktiv bestyrelse som
knokler deres bagdel ud af ørerne eller hvordan den talemåde nu lyder.

jeg vil have en bestyrelse der laver noget, og så arbejder for
foreningen og dennes målsætning. Det er det man har en bestyrelse til.
Jeg vil dog have at f.eks spørgsmål om om FORENINGEN skal støtte det ene
eller andet projekt, eller om FORENINGEN skal skrive under på XXX eller
YYY ligger hos foreningens medlemmer. Og foreningens medlemmer er i den
daglige drift repræsenteret af bestyrelsen.

der er pt intet galt i at jeg tog 5 venner med til et irc-møde og
foreslog at foreningen skrev under på et dokument der siger at frit
software er en joke og for fremtiden så vil foreningens mål være at få
firmaer til at skrive lukkede programmer til ubuntu for at oppe
brugervenligheden.

her ønsker jeg at bestyrelsen slår i bordet og opfordre mødet til en
meningstilkendegivelse og så skal bestyrelsen nok træffe den rette
beslutning ud for foreningens medlemmers ønske, og ikke mindst
foreningens bedste.

hilsen michael