[ubuntu-dk] Kommende generalforsamling, samt foreningens fremtid

Ole Wolf wolf at blazingangles.com
Ons Maj 6 15:36:06 BST 2009

On Wednesday 06 May 2009 15:18:34 Christoffer Kiilerich Nielsen wrote:
> At tage magten fra brugerne vil være ødelæggende for vores organisation og
> projekt. Det der har gjort os så store som vi nu engang er, og så
> vel-ansete i vores miljø blandt nytilkomne er netop, at alle har ejerskab
> over projektet. Det vil på ingen måde gavne vores sag at overlade det
> folkelige projekt til en lille elite med gode intentioner.

Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor dette skulle blive forhindret, fordi
bestyrelsen får beføjelser. Folk har da stadig ejerskab af de ting, de
bidrager til og med.

> Grunden til at vi har et så godt projekt som vi har idag, med alle vores
> initiativer, er fordi folk har haft lyst til at tage disse initiativer -
> hvis folk skal tvinges til at tage initiativer, og udføre disse initiativer
> med kun den præcision som er bestyrelsen værdig, er jeg ganske sikker på at
> der vil komme væsentligt færre initiativer, og væsentligt færre
> initiativtagere.

Tilsvarende kan jeg ikke se, hvorfor dette kun kunne ske, fordi bestyrelsen
ikke har haft beføjelser.

Jeg synes også, det er en temmelig pessimistisk opfattelse af foreningens
medlemmer at insinuere, at vi mister evnen til at tage initiativ, hvis der
sidder en bestyrelse, der kan sige "nej tak" til de destruktive ideer.

--Ole

Navn       : ikke tilgængelig
Type       : application/pgp-signature
Størrelse  : 197 bytes
Beskrivelse: This is a digitally signed message part.
URL        : https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-dk/attachments/20090506/0bfbdc7f/attachment.pgp