[ubuntu-dk] Kommende generalforsamling, samt foreningens fremtid

Søren Bredlund Caspersen soeren.b.c at gmail.com
Tir Maj 5 09:16:18 BST 2009

2009/5/5 Carsten Agger <agger at c.dk>:

> [...]
> community'et kan deltage i, medlemmer eller ej. Hvad nu hvis en hel flok
> kigger forbi den første søndag i én eller anden måned og beslutter, at
> Ubuntu-DK skal skrive under på en erklæring *for* software-patenter?
>
> Med hensyn til foreningens mådelige succes kunne noget sådant måske også
> motivere folk til at melde sig ind.
>
> Herudover kan jeg komme i tanker om nogle få tiltag, der kunne gøre en
> stor forskel:
>
> * Hjemmeside: UbuntuDanmark.dk og Ubuntu-dk.org burde integreres  - som
> det er, hænger de knap nok sammen i nævneværdig grad

Arbejdet kunne sagtens gå hurtigere, men der er faktisk nogle
mennesker der arbejder på dette. Vi kalder dem hjemmesidegruppen ;)

> * Henvisningerne til community'et i den danske dokumentation, som der
> sikkert er mange nye brugere, der kigger i, bør være til det danske
> community, det vil sige eksplicit til Ubuntu DK, til denne mailing liste
> og til forummerne på UbuntuDanmark.dk. Det kunne være rigtig, rigtig godt,
> hvis det var på plads til  Ubuntu 9.10.

God ide!

> Hvis de ting var på plads, er jeg sikker på, at vi ville opleve en større
> tilgang både til UbuntuDanmark.dk og til foreningen.
>
> Apropos varighed af møder vil jeg foreslå, at alle ting, der skal stemmes
> om, altid af forslagsstilleren lægges ud til diskussion her på listen
> inden mødet. Den "forsinkede" kommunikation i IRC gør det i mine øjne til
> et dårligt medie for længere diskussioner, og det er urimeligt at lade
> møderne trække ud i timevis.

Det er faktisk allerede et krav at forslag sendes ud mindst en uge
før. Problemet er bare at der ikke rigtig er nogen der tager sig tid
til at tage diskussionen før selve irc mødet, så det har ikke helt
afhjulpet problemet. Vi skal nok alle blive bedre til at læse (og
svare på) mails før møderne hvis vi vil spare tid ;)

Mvh.
Søren